روایاتی در باب صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله

روایاتی در باب صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله

مـحـمد بن مسلم از یکى از دو امام باقر و صادق علیهماالسلام حدیث کند که فرمود: در مـیـزان (و تـرازوى اعـمـال در قـیـامـت ) چـیـزى سـنـگـیـن تـر از صـلوات بـر مـحـمـد و آل مـحـمـد نـیـسـت ، و هـمـانا مردى باشد که اعمالش را در میزان گذارند و سبک باشد، پس ثـواب صـلوات او در آید و آنرا در میزان نهد پس بسبب آن سنگین گردد و (بر کفه دیگر) بچربد.

اصول کافى جلد 4 صفحه : 252 روایة : 15

*************************

حـضـرت صـادق (ع ) فـرمـود: هـرگـاه یکى از شماها نماز بخواند و در نماز خود نام پـیـغـمبر (ص ) (و آل او) را نبرد، با این نماز بجز راه بهشت مى رود (یعنى این نماز او را بـه بـهشت نخواهد برد). و رسول خدا(ص ) فرمود: هر کس که من نزد او نامم برده شود و بر من صلوات نفرستد به دوزخ رود، پس خدایش (از رحمت خود) دور کند. و فرمود (ص ): و هـر کـس کـه مـن نـزدش نام برده شوم و صلوات (فرستادن ) را بر من فراموش کند از راه بهشت به خطا رفته است .

اصول کافى جلد 4 صفحه : 253 روایة : 19

*************************

حـضـرت صادق علیه السلام فرمود: چون نام پیغمبر صلى اللّه علیه و آله برده شد بـسـیـار بر او صلوات بفرستید، زیرا هر کس یک صلوات بر پیغمبر صلى اللّه علیه و آله فـرسـتـد خداوند هزار بار در هزار صف از فرشته ها بر صلوات فرستد، و چیزى از مخلوقات خدا نماند جز اینکه بر این بنده صلوات فرستد براى آنکه خداوند و فرشتگان براى او صلوات فرستند، و هر کس در این فضیلت رغبت نکند پس او نادان و مغرور است ، و خدا و رسول و خاندانش از او بیزارند.

اصول کافى جلد 4 صفحه : 249 روایة : 6

*************************

ـ عـبـد السـلام بـن نعیم گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم : من وارد خانه (کـعـبـه ) شـدم و هـیـچ دعـائى بـخـاطـر نـداشـتـم جـز صـلوات بـر مـحـمـد و آل مـحـمـد؟ فرمود: آگاه باش که هیچ کس مانند تو (در فضیلت و ثواب ) از خانه بیرون نیامده است .

اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم

اصول کافى جلد 4 صفحه : 252 روایة : 17

اثر:ثقةالاسلام کلینی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 17 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: